Blog

Survivalkamp? Dat is écht niets voor mij!
 
Dit is vaak de eerste reactie van mensen als ik ze vertel wat BuitenGewoonte doet.

En ik neem het ze niet kwalijk want ook ikzelf krijg spontaan jeuk bij het woord ‘survivalkamp’. Dat is best lastig, want het is ons product. En ik ben van mening dat het een uniek, mooi, en bovenal werkend concept is.

Associatie, ofwel de kunst van het verbinden


Mijn associatie met survival is dat het vooral afzien en bikkelen is. Weg willen uit de situatie waar je inzit. Anderen associëren het met boomstammen sjouwen, mountainbiken en abseilen. Met het woord kamp heb ik al helemaal niets. Ik zie alleen maar iemand met een gitaar aan het vuur koembajaa zingen. De rest zit met kromme stokjes marshmallows te verbranden. Er zijn in de geschiedenis kampen geweest waar zich nog veel ergere dingen afspeelden. En van dat imago wil ik zeker wegblijven.


Imago, ofwel het beeld wat mensen hebben van


Wat mensen van mij vinden mogen ze houden. Echter, het beeld wat ze van mijn organisatie hebben, daar trek ik me wel wat van aan. What’s in a name? Nou alles! Wij zijn bijna 3 jaar geleden gestart met een nieuw concept. En een nieuw concept wordt vaak vergeleken met iets dat al bestaat, anders snappen we niet waar het over gaat. Zo werkt ons brein nu eenmaal. Dus hoe leg je toch uit wat je doet zonder dat ze aanverwante concepten gaan vergelijken. Als je al de kans krijgt om het uit te leggen trouwens. Mensen hebben soms al iets van horen zeggen en hebben op voorhand al besloten dat ze zich hier niet mee willen verbinden of er aan mee willen doen.

Maar ja... Hoe noem je het dan? Het heet ‘Terug naar jezelf’.

Wat is het? Het is een bosweek. 


Een wat? Ja, een soort kamp waar we door middel van bushcraft, mensen, buiten hun comfortzone, activeren om weer mee te kunnen doen in deze samenleving, zodat ze weer het gevoel krijgen er bij te mogen horen. Ze werken aan hun zelfvertrouwen en tijdens onze training ligt de focus op wat ze wél kunnen. 
Bushcraft??? Ja, dat is een soort survival, maar dan anders…

Aljo Bril

Terug naar overzicht

Samen­werkings­partners

Autlook Autlook Brandom, markteting | branding | reclame Extra survival Loslaten en doen De Ruyters Hoeve Staatsbosbeheer  Gemeente Meppel Steenwijkerland Gemeente Zwartwaterland Yudabo Gemeente Westerveld Levenscoach BuitenZin